• תמונת הסופר/תGil Aharoni

רומא, איטליה

עודכן: 27 בדצמ׳ 2018

ביקרנו ברומא אשר באיטליה ליום הנישואין ה- 20 שלנו..

פיאצה נבונה

לרומא פנים רבות: ארכיטקטורה מפוארת; פיאצות; פיצריות; גלידריות ; גלריות לאומנות איbסופיות; היסטוריה עשירה ועוד. היתרון הגדול בעיר כמו רומא, מעבר לעובדה שהיא כל כך מרשימה, הכל בגדול. תוסיפו לכך את מרכזי הבילוי והמסעדות הומות האדם בכל שעות היום וקיבלתם מנהטן בלב אירופה.

הגענו לרומא בטיסה של חברת אליטליה, את הכרטיסים רכשתי מראש, על-מנת להוזיל את מחירי הטיסה (כידוע רכישה מוקדמת של כרטיסי הטיסה עשויים להוזיל באופן משמעותי את מחירם).

הגענו בשעות הערב המוקדמות באזור 20:00 , חברת רומיאו (חברה ישראלית המשדכת בין נהגים מקומיים לתיירים מישראל), דאגה לנו לנהג איטלקי מקומי שקיבל את פנינו. הנהג היה חביב ואדיב לבוש באופן אלגנטי עם נעליים מצוחצחות ולבוש מכובד מאוד.

אל מרכז רומא הגענו לאחר נסיעה שלווה של כ-45 דקות שבדרך, התענגנו על הנופים הכפריים סביב מרכז רומא. הנהג הנכבד עזר לנו למצוא את מלון הסוויטות- Spanish-Suits הנמצא ממש סמוך למרכז שהזמנתי מבעוד מועד (דרך booking).

הסוויטות נמצאות בתוך מבנה מגורים בו גרים אנשים המעלית הייתה מעלית עם דלת עץ מיוחדת המזכירה סרט של היצ'קוק (צרה) . הסוויטה אמנם לא גדולה אבל צופה אל דירות הבניינים שסביב ומאובזרת במה שצריך.

הורדנו את חפצנו והתחלנו את החופשה בחו"ל לה ציפינו זמן כה רב. ירדנו מחדרנו והתחלנו לפסוע ברחובות רומא, רומא בנויה מסמטאות ומרחובות ראשיים, כל הרצפה עשויה מאבן עתיקה. בכל פינה תמצאו איזו גלידריה או פיצריה מבצבצת לה.

הגענו עם גוגל מפות (עם סלולרי שקיבלנו ממלון הסוויטות) לפיאצה נבונה- הכיכר הגדולה והמרכזית ביותר ברומא. בריכות עם 3 מזרקות ופסלים ענקיים - המים בעלי גוון שקוף טורקיז נובעים מהתאורה הדקורטיבית במזרקות והנה התוצאות.

פיאצה נבונה

במזרקות המרשימות מאוד ביופיין יש דמויות שונות. אחת המזרקות מייצגת 4 נהרות ובמזרקה אחרת הובא אובליסק גבוה וצר ממצרים ע"י האפיפיור כאות ניצחון הנצרות על פגאניות.

סביב המזרקות ישנם בתי קפה ומסעדות רבות. פיאצה נבונה היא אחת מהאטרקציות ברומא אשר הן בגדר ביקור חובה ומהבולטות.

לאחר ביקור בפיאצה נבונה המשכנו את הסיור הרגלי שלנו ברחובותיה התוססים ומלאי החיים של רומא, אל היעד התיירותי הבא שהוא גם מאוד מתויר - "מזרקות טרווי" - מדובר על מזרקות מרשימות ששוות יותר מביקור אחד. אנחנו באנו בערב וגם למחרת - המקום כל העת הומה אדם ולא בכדי. המזרקות מאוד מרשימות הפסלים והצורות הכל מיוחדות שלהן מושכות את העין. מזרקות טרווי החלו להיבנות בשנת 1732, המזרקה כוללת את אל הים נפטון וסוסוני הים שלו. מדובר מאתר תיירות, אטרקטיבי ובולט ברומא המושך אילו תיירים רבים מאוד .

מזרקות טרווי

לא ויתרנו על פיצה וגלידה 2 המאכלים הטובים והטעימים יותר ביותר בעולם שהאיטלקים אלופים בהם.

לאחר שינה ערבה במלוננו קמנו חילצנו עצמות לאחר הליכה מרובה בעיר, קיבלנו לחדרנו ארוחת בוקר "לתדלוק" ויצאנו אל "הוותיקן" - הוותיקן הוא מתחם ענקי הכולל אלפי יצירות אומנות מתקופות שונות: רנסנס, בארוק ועוד. שהובאו לכאן מכל העולם.

הוותיקן

הנופים הנשקפים מתוך המוזיאון של רומא מהמם ביופיו המבנים המיוחדים בצבע כתום זהוב בוהקים באור השמש, בריזה נעימה וקרירה נכנסת אל תוך המוזיאון הגדול.

המעברים בין עשרות החדרים שקירותיהם עטופים באלפי ציורים, של אומנים שונים, דמויות שונות, צורות שונות, תקופות שונות הם פשוט גן עדן לחובבי אומנות באשר הם.

הותיקן

הוותיקן

המדרגות הספרדיות אשר ברומא הן אטרקציה המשלבת, תרבות , הווי והרבה מאוד מדרגות.

מדרגות ספרדיות

וילה בורגזה היא גלריה ענקית עם דברי חפצי אומנות יקרים שמאוחריהם ישנם סיפורים מרתקים .אין ספק נעתקה נשמתי, נוכח הביקור בגלריית אומנות כה מיוחדת, רב-גונית ועשירה. הוילה נמצאת בסופו של פארק טבע אורבני ענק, הנמצא סמוך לכיכר דל פופולו.

שימו לב יש להזמין כרטיסים מראש לגלריה באינטרנט-לא ניתן להזמין במקום. נקודה נוספת הכרטיס הוא לטווח שעות מסוים בלבד. כך שהביקור בתוך הגלריה הוא לזמן מוגבל. אנחנו קצת איחרנו כי לא מצאנו את המקום, אך בגלל שהאיחור היה קטן נתנו לנו להיכנס.

וילה בורגזה
וילה בורגזה- רומא איטליה

אחד הפסלים שמשכו את תשומת לבם של המבקרים זה פסלם "פלוטו ופרספונה" של האומן המפורסם ברניני יצירה בארוקית מובהקת שמאחורי סיפור מהמיתולוגיה היוונית המגולל את חטיפתה של פרספונה על-ידי פלוטו הלא הוא האדס, אל השאול. עוד פסלים מעניינים מהגלריה של בורגוזה; דוד אוחז בראשו הכרות של גולית; אפולו ודפנה - על פי המיתולוגיה האל אפולו שנפגע על-ידי חץ מקשתו של קופידון , אחזה פה תשוקה והוא רדף אחרי הנימפה(חצי אל חצי אדם) - היא קראה לישועה ואבא שלה הפך אותה לעץ דפנה.

וילה בורגזה רומא

אגם וילה בורגזה
אגם בפארק הסמוך לוילה בורגזה

אפשר להסתובב שעות בפארק הגדול והירגע ליד האגם המרהיב.

נהר טיבר הוא נהר גדול אשר עובר בתוך העיר רומא, הנהר מאוד מרשים ושווה ביקור גם בשעות הערב וגם בשעות, בין שתי גדותיו עוברים גשרים בחלקים שונים שלו אשר מחברים אותן. שחפים ענקיים חותכים השמים מעל הנהר ונדמה כאילו חזרנו בזמן.

נהר טיבר - רומא

הקוליסיאום שבאזור העיר העתיקה היה הדובדבן שבקצפת בטיול שלנו ברומא- מדובר על האמפיתאטרון הגדול ביותר בעולם שנבנה אי פעם. העצמה הרומאית ניכרת בכל פינה ופינה שבהיכל הבידור אשר גלדיאטורים נועזים היו נלחמים בתנינים, לנגד עינהם של קיסרי רומא והעם הרומאי.

כמו כן כאן היו מוציאים אנשים להורג לעיני כל. מדובר על אמפיתאטרון שנבנה ע"י הקיסר אספיסאנוס בשנת 70 לספירה ובנייתו נמשכה ע"י בנו הקיסר טיטוס והסתיימה בשנת 80 לספירה. על תוותרו תיכנסו פנימה לחוות את העצמה של המקום מבפנים למרות שהכניסה לא זולה ויש לא מעטים שמוותרים ומסתכלים רק מבחוץ, לדעתי זה פספוס להיות ברומא ולא לראות את הקוליסאום- אנחנו נכנסו עם מדריך צמוד.

הקוליסאום ברומא

הקוליסיאום

סמוך לקוליסיאום נמצא הפורום הרומאי גם אותו עשינו עם מדריך בעסקת חבילה עם הקוליסיאום. אמנם לא זול אבל שווה כל פרוטה- ישנם הרבה מדריכי טיולים וחברות לטיולים שמוכרות כרטיסים יש לשים לב לרכוש מחברה אמינה וגדולה כי יש גם חאפרים בתחום -ראו הוזהרתם.

הפורום הרומאי

הפורום הרומאי הוא למעשה רומא הקדומה והמקום יפהפה עתיר ארכיאולוגיה עם נוף פנורמי על כל רומא. הוא מכיל מונומונטים היסטוריים כגון: קברו של יוליוס קיסר, מקדשים, בזיליקות, שערים גבוהים שהבולט בהם הוא שער טיטוס- שער הניצחון המסמל את נצחון הרומאים על היהודים במרד הגדול ויש עליו ציורים בולטים של הרומאים לוקחים את המנורה ושאר השלל ודברי הביזה מבית המקדש אשר בירושלים לרומא.

השער בן 2000 שנה.

שער טיטוס

אפשר להסתובב שעות באזור זה מומלץ גם (אם נותר לכם כוח) לבקר בכיכר ונציה המרשימה ביופיה, מדי פעם מתקיימים שם אירועים כגון : חתונות בחצר הגדולה הפנימית של הכיכר.

סמוך למקום ישנו גם מוזיאון הצבא האיטלקי (כניסה חינם).

סמוך לכיכר ונציה נמצא בית כנסת יהודי גדול עתיק שעד היום הוא פעיל, כדאי להגיע בשבתות - מרגש ואף מומלץ בחום. תגיעו עם מכנסיים ארוכים כי לא מכניסים בלבוש לא הולם.

סוכריה נוספת שהמתיקה את הטיול האינטנסיבי והכל כך מעניין ברומא זה הקאמפו דה פיורי(שוק הפרחים).שוק ססגוני עם פרחים, גבינות,ירקות -זול זה לא מעניין ומיוחד כן.

לאילו מבניכם שאוהבים מוזיאוני שעווה יש מוזיאון כזה סמוך לכיכר ונציה - המוזיאון מכיל דמויות היסטוריות והסבר על תהליך הפקת בובות השעווה.

‪Museo Delle Cere

לסיכום רומא יפהפייה -אנחנו עשינו הכל ברגל למעט פעם אחת שנסענו באוטובוס.

תלוי ביכולת וברצון שלכם. לא סתם רומא בפסגת המקומות המתוירים בעולם היא מציעה אומנות ,אוכל, מוקדי עניין והיסטוריה מן המובילים בעולם.