top of page
  • תמונת הסופר/תGil Aharoni

טיול בכרתים שבועות 2016

הגענו לכרתים בפעם השנייה , אחרי שביקרנו בצד המערבי, הפעם בפורמט קצת שונה עם המשפחה המורחבת, יעד אטרקטיבי נגיש מאוד רק 40 דקות טיסה מישראל, המחירים בהשוואה לארץ זולים יותר- לפחות מול מה שאתה מקבל - מלון הכל כלול הוא גן עדן לילדים ובעקבות זו גם להורים.

ההתרגשות רבה כל הנכדים מתרכזים סביב נונו ונונה - מתכוננים לחוויה בלתי נשכחת.

נחתנו בגן עדן עם עוד כמות לא מבוטלת של ישראלים שבמחירים מבינים. ושיעבדו עליהם זה דבר האחרון שהם רוצים. ואכן חופשה משתלמת הגענו למלון הכל כלול שנקרא Serita Beach הנמצא סמוך לחרסוניסיוס באזור הנקרא Anissaras - מלון שווה במיוחד הכולל: 3 מסעדות ,תאילנדי,יוונית ואיטלקית . בנוסף כמה בריכות שחייה שאחת מהן עם מגלשת מים לילדים, מידי ערב הופעות, לובי רחב ידיים, במהלך היום יש בר פתוח ברחבת הבריכה עם עוגות שוות במיוחד ועוד פינוקים.

המלון שוכן ממש על קו החוף וכדי להגיע אליו צריך רק לחצות כביש צר.

בימים הראשונים החלטנו להישאר במלון מאחר שהילדים היו כה מרוצים מהשפע, ממגלשות המים ובעיקר מהאווירה שרק כרתים יכולה להעניק להם.

באחד הימים נסענו בעזרת אוטובוס מבית המלון ישירות ל Cretaquarium מדובר על אתר תיירות עם למעלה מ 2500 זני דגים הנמצאים באקווריומים בצורות שונות ומשונות ודגים בשלל צבעים. אין ספק שמדובר באחת מהאטרקציות המומלצות באזור ובכרתים בכלל ומומלצת בחום לילדים.

Cretaquarium

תצוגת הדגים מאוד מרשימה כפי שהנכם רואים; דגי ענק; דגים צבעוניים; נחשי ים; כרישים ועוד.

ביום אחר לקחנו רכבת קטנה על גלגלים שעושה סיבוב במסלול חביב שבמהלכו עוצרים ב: חרסוניסיוס העתיקה; רצועת החוף ועוד. ניתן לרדת בכל תחנה להתרשם מהמקומות ולעלות ברכבת הבאה - אנו עצרנו בחרסוניסיוס העתיקה ,הסתובבנו בין הסימטאות, המסעדות, חנויות המזכרות ובתי הקפה ופגשנו באנשים יפי נפש ובמקום ציורי ושלו מאין כמותו. שם החברה City Tour

Train- tour

Hersonissos

שהגענו לעזור החוף התגלה לעיננו נופה היפה והמרהיב של רצועת החוף הטובלת בגווני כחול-תכול וטורקיז ונושקת לקו היבשה -בו יש מסעדות ואזור שוקק והומה אדם.

חזרנו למלון שאגב הרכבת עוצרת ממש בכניסה האחורית שלו , הספקנו להגיע להפעלות של צוות הווי ובידור בבריכה שמתרחש על-פי רוב במלונות מסוג זה בשעות הצהריים. התרעננו בבריכה התענגנו על מבחר העוגות שנמצאות לרשות האורחים במרכז הבריכה. ישנה גם אפשרות לאורך הטיילת עליה נמצא המלון וללכת ימינה או שמאלה - בטיילת ישנם בתי מלון רבים, חופי ים עם מתרחצים , חנויות לתיירים.

בשעות הערב אכלנו במסעדות השונות של בית המלון -אליהם יש צורך להזמין מראש כי כמות האורחים היא מוגבלת בניגוד לבופה.

יום למחרת השכרנו אוטובוס תיירים - אחד היתרונות לנסוע בקבוצה גדולה. האוטובוס הסיע אותנו לעבר "ספינלונגה-אי המצורעים" - מקום תיירותי השוכן בקצה המזרחי של כרתים זהו אי קטנטן השוכן אל מול מפרץ חלומי הנקרא "אלונדה" - במחוז שנקרא " לאסיתי " - האזור כולו הררי שברקע נשקפים חופי הים בצבעי כחול-טורקיז - לדעתי זהו האזור היפה ביותר בכרתים. את הסיפור על הנופים והמראות שבדרך לשם אני ישאיר לתמונות לתאר עבורכם.

Agios-Nikolaos

עם האוטובוס עשינו את דרכנו עד אשר הגענו לעיירה "אגיוס ניקולאוס" - עיירה ציורית עם מפרצונים אשר נמצאים ממש בתוככי העיירה, אווירת התיירות מורגשית היטב במקום אם זאת האותנטיות היוונית הכל כך טיפוסית "חיה ובועטת" בכל סמטה וסמטה עם הצבעים כחול לבן דומיננטיים, עם המסעדות והטברנות הנמצאות סמוך לחוף הים, עם חנויות המזכרות המוכרות :מוצרי קרמיקה, אריגים, ציורים ועוד. חופי הים משחקים תפקיד עיקרי במחזמר "כרתים", הניצבים הם האיים אשר נראים באופק היטב ורוכנים על הים באופן צמוד והדוק כאילו היו מקשה אחת בלתי נפרדת. כיאה למקום עשיר בחופי ים יש כאן מרינה יפה מאוד המחברת את הטיילת עם מרכז הבילוי והתיירות של העיירה.

לאחר שטיילנו מאגיוס ניקולאוס ולגמנו מן התרבות היוונית גמיעה הגונה, המשכנו לאי המצורעים, שנקרא גם "ספינאלונגה" ,אליו ניתן להגיע בשייט עם סירה מ"אלונדה" או מ"פלאקה"- עיירות מדהימות ביופיין שניתן ואף מומלץ להתרחץ בהן בעונה(קיץ) .צבעי הטורקיז ניכרים בכל פינה אליה מביטים מן הסירה - לעיתים נדמה כי הגענו לגן-עדן קוסמי שכולו צבוע בגוונים של כחול-טורקיז אל מול שמים בהירים ונקיים בצבע תכול. חופי הים כאן הן ממש אוצר לאומי והממשלה נוהגת בם בכבוד - הכל מטופח נקי ומסודר.

Spinalonga

אנחנו לא עלינו לאי עצמו אלא שטנו בסירה מאלונדה סביב האי והתרשמנו ממנו מבחוץ, אבל למי שמעוניין לעלות לאי ולהסתובב בו ישנה אפשרות שכזו .ישנו ספר ידוע שנכתב ברוח המקום שנקרא :"האי של סופיה" שמספר על האי המסתורי והמיוחד הזה. האי שימש כמושבת מצורעים במחצית השנייה של המאה ה-20 זאת כדי לבודד אותם מהאוכלוסייה הבריאה שהים חוצץ בין הבריאים לחולים. מאוחר יותר נבנה כאן על-ידי הונציאנים מבצר גדול וחזק שאחר כך נכבש על-ידי התורכים.

אל תוותרו על שווארמה עם יוגורט המאכל הלאומי שנקרא גירוס(Giros)

לסיכום :

מקומות נוספים מומלצים לילדים :

כרתאקווריום - מוזיאון עם אקווריומים ודגים ייחודיים.

כמה פארקי מים שאני אישית לא הייתי אבל מאוד מומלצים כמו Aquacrete..

המלון שהיינו בו נקרא Srita Beach Hotel מלון מעולה הכל כלול ...